Home » Tre goda skäl till att välja en företagsfilm

Tre goda skäl till att välja en företagsfilm

Animationsvideo, företagsfilm eller animerad reklamfilm. Vad man än kallar det är det en sak som är säker: Det går inte att finna ett mer hjälpsamt verktyg till ett billigare pris. Det är sant som de säger att en bild är värd mer än 1 000 ord, men hur vore det då med tusentals bilder som tillsammans formar en 2D animerad video med både ord och text för endast ett par tusenlappar? Det låter nästan för bra för att vara sant. Med hjälp av verksamheter såsom animeradreklamfilm.com kan ens drömmars reklamfilm bli en verklighet.

 

At besökare dras till företagsfilmer är ingen nyhet, men vad är det egentligen med klippen som gör att tre gånger så många personer klickar på länkar i mejl om de innehåller animerade reklamfilmer? Vad är det som gör att 9/10 kunder har rapporterat att den animerade reklamfilmen var ett stort skäl till varför de tog beslutet om att köpa produkten? Detta behöver man inte grubbla över länge till.

 

Den unika aspekten

 

Bara det faktum att man har testat någonting nytt och unikt som långtifrån alla företag har dragit nytta av gör potentiella kunder mer nyfikna. Många av dem tänker att företaget med största sannolikhet måste vara professionellt om de har lagt ner både tid och pengar på att utforma en sådan intressant, häpnadsväckande och informativ video som förklarar vad deras produkt handlar om. En lång text kan vem som helst kopiera och klistra in på en hemsida, men med en video blir det en helt annan professionell känsla. En typ av trygghet som gör att företaget verkar mer seriöst, vilket leder oss till nästa punkt.

 

Den betryggande rösten

 

Att ta kontakt med ett företag via telefon känns alltid tryggare än mejl, då man vet vem som är på andra sidan. Det blir mycket mer mänskligt än att tala med en maskin eller att läsa en text. På samma sätt ger animerade reklamfilmer en liknande känsla, då man hör en lugnande röst tala till en, nästan som om en vän på andra sidan skärmen tipsar om en ny och innovativ produkt.

 

Lätt att smälta

 

Då har vi nått den charm som animerad reklamfilm är känt för: Att kunna förmedla all den användbara informationen som behövs på en ganska kort tid. Vanligtvis ligger företagsfilmer på omkring 30 sekunder till två minuter, där den sistnämnda är till för väldigt komplicerad produkter eller tjänster. I de flesta fall gynnas man av att hålla videon till 30 sekunder, då kunden inte hinner bli uttråkad och titta bort under den tiden. När vi nu lever i dagens snabba samhälle kan man ta sig från en sida av internet till en annan med endast ett knapptryck, och det gäller därför att man snabbt förmedlar det man har att säga. Animerad reklamfilm gör ett förträffligt jobb när det just kommer till att förklara en produkt och tjänst på ett enkelt vis inom en snäv tidsram.